האם מותר לתת גמבה לכלב?

גמבה הוא ירק טעים, מתוק ומרענן. לא רק אנחנו סבורים כך, יכול מאוד להיות שגם הכלב שלכם בטוח בכך. אבל כאן מתחילה הבעיה, כי אם לבני אדם גמבה הוא מאכל מעולה ועתיר ברכיבים תזונתיים שתורמים למערכת הבריאותית, לכלב הגמבה אינה מתאימה, מה גם שהיא עלולה להזיק לו. היות שכך חשוב מאוד שכל מי שמגבל כלב ומחפש לגוון את התזונה שלו יהיה מודע לכך שלא כל מה שבריא ומזין לבני אדם, מתאים גם לכלבים. וחשוב לברר לגבי כל מאכל לכשעצמו.

הגמבה והכלב שלכם

אמנם אתם רוצים לפנק את הכלב ולהגיש לו מאכלים שהוא אוהב. אבל מה שחשוב עוד יותר זה הבריאות. המשמעות של המשפט הזה היא שאם מאכל מסוים ערב לחיכו של הכלב, אך הוא מזיק לבריאותו – לא נכון יהיה להגיש אותו בפניו. כך ממש לגבי גמבה. אמנם הכלב שלכם יכול לשמוח ממש לכרסם גמבה, הוא עשוי להתלהב מהטעם ומהגיוון, אבל אל תמהרו לתת לו גמבה, שכן הירק הזה עלול להכביד על מערכת העיכול שלו ולגרום גם לבעיות בריאות.

אמנם אם אתם רוצים לתת לכלב לטעום גמבה, תוכלו לתת לו כמות קטנה בלבד מהירק הזה, כך שאם מדובר על טעימה בלבד הכלב לא יינזק מהאכילה הזו. אך עליכם להקפיד על כמות קטנה באמת, ולא להתפתות להגיש לכלב פרוסות נוספות בזו אחר זו רק בגלל שהוא מבקש. כי כאמור, כלבים אוהבים גמבה ועשויים לרצות לכרסם עוד ועוד. כך שאתם חייבים להיות מודעים לכך שאם אתם מסורים לכלב שלכם, אוהבים אותו ורוצים בטובתו, אתם לא מפנקים אותו עם מאכלים שמזיקים לבריאות שלו. כך שאתם לא משתפים אותו בסעודת הירקות שלכם בחופשיות וללא הגבלה. טעימה קטנה מגמבה ויותר מזה לא.

בירור יסודי לגבי כל ירק בפני עצמו

הדבר הנכון הוא לברר לגבי כל ירק בפני עצמו, עוד לפני שאתם מחליטים לתת לכלב לטעום מהאוכל שלכם עליכם לערוך בירור ולדעת מה כן מתאים לכלב ומה לא. יש ירקות שהכלב שלכם יוכל לכרסם בכיף, אך יש ירקות אחרים שאינם מתאימים בכלל למערכת העיכול של הכלב. כך שהמאכל רק יכביד ואפילו יזיק. כאשר אתם יודעים אילו פירות וירקות טובים לכלב, ואילו מזיקים, אתם יכולים לפנק את הכלב במה שטוב, לדאוג שהוא ניזון מאוכל ייעודי איכותי ומתאים, ולחיות במחיצתו בהנאה, בכיף ובשלווה.